امروز شنبه 01 اردیبهشت 1403 http://abieasman.cloob24.com
0

 

با یاد جان جهان

این مطلب توسط جناب عباسی ارسال شده است:

بسمه تعالی

معرفی کتاب تولید محتوای الکترونیکی پیشرفته

گستره تحولات ایجاد شده توسط فناوری اطلاعات، تمامی ابعاد زندگی بشر را تحت تأثیر خود قرار داده و این تأثیر‌گذاری در مجموع، به بهبود روند زندگی و بهسازی عملکرد انسانی منجر شده است. آموزش و یادگیری نیز که بُعد مهمی از زندگی بشری می‌باشد، بستر بزرگی از این تأثیرپذیری را درسطوح مختلف آموزشگاهی و دانشگاهی چه به صورت رسمی و چه به صورت غیر رسمی فراهم ساخته است. در این فرآیند، محتوا به عنوان یک رکن اصلی برنامه‌های آموزشی، بیشترین تحول را به خود اختصاص داده و الکترونیکی شدن محتوا، تبدیل به یکی از مهم‌ترین گام‌ها در عرصه‌ الکترونیکی شدن یا هوشمندسازی مراکز آموزشگاهی و دانشگاهی گردیده است. بر این اساس، با توجه به نیازی که در دانشگاه‌ها و مدارس برای تولید محتوای الکترونیکی احساس می‌شد و همچنین تدریس واحدهای درسی مرتبط با آن،‌ ما را بر آن داشت تا بر اساس تجارب علمی و آموزشی خود، اقدام به تألیف کتاب تولید محتوای الکترونیکی (نرم افزار آموزشی) در سال 1393 بکنیم. این کتاب با استقبال اساتید، معلمان، دانشجویان و کاربران تولید محتوای الکترونیکی مواجه شد و در همان سال به عنوان کتاب برتر کشوری در دانشگاه فرهنگیان انتخاب گردید. کتاب اصول و روش تولید کتاب های الکترونیکی چند رسانه ای نیز در سال 94 منتشر شد که بنده به عنوان نویسنده سوم مشارکت داشتم.

در ادامه همین فرآیند، اقدام به تألیف این کتاب با عنوان «تولید محتوای الکترونیکی پیشرفته» نمودیم. این کتاب به مباحث گسترده‌تری از تولید محتوای الکترونیکی پرداخته و شامل 12 فصل به این شرح می‌باشد: فصل اول اصول طراحی محتوای الکترونیکی؛ فصل دوم طراحی تعامل، الگو و رابط کاربر در تولید محتوای الکترونیکی چند رسانه‌ای؛ فصل سوم اصول و روش طراحی، تولید و ویرایش پیام‌های متنی؛ فصل چهارم اصول و روش طراحی، تولید و ویرایش پیام‌های صوتی؛ فصل پنجم اصول و روش طراحی، تولید و ویرایش پیام‌های تصویری؛ فصل ششم اصول و روش طراحی، تولید و ویرایش فیلم‌های آموزشی؛ فصل هفتم اصول و روش طراحی، تولید و ویرایش پیام‌های انیمیشنی؛ فصل هشتم اصول و روش طراحی و تولید بازی‌های کامپیوتری آموزشی؛ فصل نهم اصول و روش طراحی و تولید واژه‌نامه چند رسانه‌ای؛ فصل دهم اصول و روش طراحی و تولید آزمون‌های الکترونیکی؛ فصل یازدهم تولید رابط کاربر گرافیکی(ترکیب‌بندی عناصر چند رسانه‌ای)و فصل دوازدهم ابزارهای نصب و اجرا، قفل‌گذاری، تکثیر و انتشار. این  کتاب در 352 صفحه با ساختاری مشابه در تمام فصول شامل ارائه استانداردها، معرفی نرم افزارها و شرح کامل یک نرم افزار نوشته شده است. 

این کتاب در سطح دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی، دانشجویان رشته‌های مختلف دانشگاه فرهنگیان، دانشجویان رشته‌های مرتبط با تعلیم و تربیت، معلمان و دبیران و علاقه‌مندان به تولید محتوای الکترونیکی تدوین شده است که می‌تواند در واحدهای درسی طراحی پیام و تولید مواد آموزشی و یادگیری (چند رسانه‌ای دیجیتالی)، تولید برنامه‌های کامپیوتری، طراحی و تولید چند رسانه‌ای‌های آموزشی، طراحی درس‌افزارهای چند رسانه‌ای برای آموزش مجازی، کاربرد فناوری اطلاعات در آموزش (2 و 3 بخش تولید محتوای الکترونیکی)در دانشگاه فرهنگیان، کاربرد نرم‌افزارهای رایانه‌ای، به ارزش 2 یا 3 واحد تدریس شود. 

با تشکر - حامد عباسی

 

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه